In 2020 I was a member of the editorial board for the 2020 edition of Transform - New Voices in Community Music Journal.
Since 2020 I am editor of the community music learning YouTube channel, a channel initiated by myself, Dr. Kathleen Turner (University of Limerick Ireland), Prof. Dr. Lee Willingham (Wilfrid Laurier University, Canada) and Prof. Dr. Lee Higgins (York St. John University UK).
2024
2024
Alicia de Bánffy-Hall (2024). Kulturelle Demokratisierung vs. die Demokratisierung von Kultur. In: Wirkung. Netzwerk Junge Ohren.
Alicia de Banffy-Hall (2024). Das Community Music Netzwerk als Diskurs- und Transferplattform. In: KULTURELLE BILDUNG ONLINE:https://www.kubi-online.de/artikel/community-music-netzwerk-diskurs-transferplattform (letzter Zugriff am 07.03.2024).
de Banffy-Hall, Alicia (2024). Community Music in Germany. Association for the Future of Music Education, South Korea.
de Banffy-Hall, Alicia (2024). 독일의 커뮤니티 음악 . 새로운 시대의 인간과 사회를 위한 음악교육의 역할.
2023
de Banffy-Hall, Alicia (2023). Community Music als Ausdruck vom Kontext? in: Minkenberg, H. (Hrsg.) Listen to your Neighborhood. Musik als Medium kultureller und Sozialer Arbeit. Beltz Juventa.
de Bánffy-Hall, Alicia, Eberhard, Daniel; Ziegenmeyer Annette (2023) Musik im Strafvollzug. Musikinformationszentrum. Verfügbar auf: https://miz.org/de/beitraege/musik-im-strafvollzug.
de Bánffy-Hall, Alicia (2023). Chorarbeit im Gefängnis: Chancen für persönliches und soziales Wachstum. Musikinformationszentrum. Verfügbar auf: https://miz.org/de/interviews/chorarbeit-im-gefaengnis-chancen-fuer-persoenliches-und-soziales-wachstum.
de Bánffy-Hall, Alicia (2023). Chorarbeit im Gefängnis: Chancen für persönliches und soziales Wachstum. Musikinformationszentrum. Verfügbar auf: https://miz.org/de/interviews/chorarbeit-im-gefaengnis-chancen-fuer-persoenliches-und-soziales-wachstum.
2022
de Banffy-Hall, Alicia (2022). Inklusive Musizierpraxis in der Community Music. In: Klingmann, H. und Schilling-Sandvoß, K. (Hrsg.) Musikunterricht und Inklusion. Helbling Verlag.
de Banffy-Hall, Alicia (2022). Kulturelle Demokratie. Elemente und Arbeitsformen in der Community Music. Üben und Musizieren, 2022 / 5.
2021
2021
de Banffy-Hall, Alicia, Eberhard, Daniel, Ziegenmeyer, Annette (Hrsg.) (2021). Musik im Strafvollzug, Perspektiven aus Forschung und Praxis, Waxmann.
de Banffy-Hall, Alicia, Eberhard, Daniel, Haak-Schulenburg, Marion (2021) Community Music. Deutsches Musikinformationszentrum.
de Banffy-Hall, Alicia, Haak-Schulenburg, Marion (2021) Whose words, whose values? The tension between idealism and realism in community Music. In: Honnens, Johann und Heß, Carmen (Hrsg), Zeitschrift für kritische Musikpädagogik.
2020
de Banffy-Hall (2020) Community Music Nell 'Istruzione Superiore in Germania. In: Coppi, Antonella (Hrsg.) Donare-Donarsi Relazioni, interdipendenze e inclusione nella pedagogia della Community Music. Libreria Musicale Italiana.
2019
de Banffy-Hall, Alicia (2019). The Development of Community Music in Munich. Waxmann.
de Banffy-Hall, Alicia und Hill, Burkhard (2019). Community Music. In: Harthog, T. und Wickel, H.H. (Hrsg.) Handbuch Musik in der Sozialen Arbeit, Beltz Juventa.
de Banffy-Hall, Alicia (2019). Pedagogia critica e Community Music in Germania. In: van der Sandt, Johann (Editor) La community music in Italia: Cenni storici, modelli, pedagogici. contesti soicali.
de Banffy-Hall, Alicia (2019). Sozialer Wandel durch Community Music. In: Höppner, C. und Grätz, R. (Hrsg.) Musik öffnet Welten. Zur Gestaltung internationaler Kulturbeziehungen. Steidl.
2018
2017
de Banffy-Hall, Alicia und Hill, Burkhard (2017). Community Music: Eine Einführung, Verfügbar auf: https://www.kubi-online.de/artikel/community-music-einfuehrung.
Hill, Burkhard und de Banffy-Hall, Alicia (Hrsg.) (2017). Community Music – Internationale und deutsche Perspektiven‘, Waxmann.
de Banffy-Hall, Alicia (2020) Creativity and Community Music in: Mastnak, W. and Sangiorgio, A. (Eds) Creative Interactions: Dynamic Processes in Group Music Activities. Digitale Sammlung der Hochschule für Musik und Theater München.
de Banffy-Hall, Alicia (2020). Deutsche und internationale Perspektiven auf Community Music in Musikschulen. Üben und Musizieren 05/2020.
de Banffy-Hall, Alicia (2020) Community Music in der Hochschulbildung. Diskussion Musikpädagogik 87/20.
de Banffy-Hall (2020) Community Music Nell 'Istruzione Superiore in Germania. In: Coppi, Antonella (Hrsg.) Donare-Donarsi Relazioni, interdipendenze e inclusione nella pedagogia della Community Music. Libreria Musicale Italiana.
2019
de Banffy-Hall, Alicia (2019). The Development of Community Music in Munich. Waxmann.
Review/Rezension:
International Society of Music Education, (19.8.2020), by Catherine Birch, full review available here.
de Banffy-Hall, Alicia und Hill, Burkhard (2019). Community Music. In: Harthog, T. und Wickel, H.H. (Hrsg.) Handbuch Musik in der Sozialen Arbeit, Beltz Juventa.
de Banffy-Hall, Alicia (2019). Pedagogia critica e Community Music in Germania. In: van der Sandt, Johann (Editor) La community music in Italia: Cenni storici, modelli, pedagogici. contesti soicali.
de Banffy-Hall, Alicia (2019). Sozialer Wandel durch Community Music. In: Höppner, C. und Grätz, R. (Hrsg.) Musik öffnet Welten. Zur Gestaltung internationaler Kulturbeziehungen. Steidl.
2018
Willingham, L.,Yun, G., Yerichuk, D., de Banffy-Hall, A. (2018) Community Music in Higher Education: Addressing Excellence (Standards) and Inclusivity (Accessibility). The establishment of the first MA Inclusive Music Education/ Community Music in Germany (S. 291 – 297). In: Camlin, D. (Ed.) Proceedings of the XV International Seminar of the ISME Commission on Community Music Activity Tbilisi State University, Tbilisi, Georgia 10th – 14th July 2018.
2017
de Banffy-Hall, Alicia und Hill, Burkhard (2017). Community Music: Eine Einführung, Verfügbar auf: https://www.kubi-online.de/artikel/community-music-einfuehrung.
Hill, Burkhard und de Banffy-Hall, Alicia (Hrsg.) (2017). Community Music – Internationale und deutsche Perspektiven‘, Waxmann.
Rezensionen/Reviews:
"Üben und Musizieren", 05/2017 by Peter Röbke
"socialnet", Das Netz für die Sozialwirtschaft, by Dr. Ulrike Gerdiken
"Die Tonkunst", Heft III 2018, Page 310, by Raika Simone Maier
"Diskussion Musikpädagogik", Heft 77, by Prof. Dr. Theo Harthog
"Diskussion Musikpädagogik" Heft 79, Page 63, by Elisabeth Danecker
"Orff-Schulwerk heute 99", Winter 2018, Page 91 - 92, by Michel Widmer
Hill, Burkhard und de Banffy-Hall, Alicia (2017). Warum Community Music in Deutschland? Warum München als Pilotprojekt? In: Burkhard Hill und Alicia de Banffy-Hall (Hrsg.)‚ Community Music – Internationale und deutsche Perspektiven‘, Waxmann.
de Banffy-Hall, Alicia (2017). Community Music in Deutschland heute – eine Verortung. In:
Burkhard Hill und Alicia de Banffy-Hall (Hrsg.) (2017)‚ Community Music – Internationale und deutsche Perspektiven‘, Waxmann.
de Banffy-Hall, Alicia (2017). Musik für alle - Community Music und Partizipation. In: Partizipation - Mein Part zählt. Bundesakadmie für musikalische Jugendbildung Trossingen.
de Banffy-Hall, Alicia; Higgins, Lee; Kellmeyer, Thalia (2017). Community Music meets Stadttheater. In: Heart of the City II - Recherchen zum Stadttheater der Zukunft. Arbeitsbuch 26, Theater der Zeit.
de Banffy-Hall, Alicia und Voelchert, Matthias (Hrsg.) (2017). Die Dokumentation - Community Music Conference Munich. DVD, FamilyLab.
Yerichuk, D.; de Banffy-Hall, A.; Coffman, D.; Cooper, N.; Deane, K.; Johnston, T.; Kleber, M.; Shiobara, M.; Willingham, L.; Veblen, K. (2017). Policy Directions for Community Music: Eight National Perspectives. In: Cohen, Mary (Ed.) (2017) Innovation and Change in Community Music Proceedings of the XV International Seminar of the ISME Commission on Community Music Activity.
2016
de Banffy-Hall, Alicia (2016). Developing community music in Germany: The journey to this journal issue’, International Journal of Community Music, 9: 1, pp. 99–114.
de Banffy-Hall, Alicia; Hill, Burkhard; Harthog, Theo (2016). Editorial. International Journal of Community Music, 9: 1 pp. 3 - 5.
Hill, Burkhard and de Banffy-Hall, Alicia (Hrsg.) (2016). Special Issue Community Music in Germany. International Journal of Community Music, Intellect.
2015
de Banffy-Hall, Alicia (2015). Action Research as a method in researching Community Music. In: Die Kunst, über Kulturelle Bildung zu forschen. Kopaed Verlag.
Available also on kubi online here: https://www.kubi-online.de/artikel/action-research-as-a-method-researching-community-music
Offen für alle - was ist eigentlich Community Music? An interview with me by Klaus Härtel about Community Music in Germany, published in the magazine "Clarino".
de Banffy-Hall, Alicia (2015). Bridging Scholarship and Practice in Community Music through Action Research. In: Cohen, Mary (Ed.) (2015) Listening to the World: Experiencing and Connecting the Knowledge from Community MusicProceedings from the International Society for Music Education (ISME) 2014 Seminar of the Commission for Community Music Activity.
2014
de Banffy-Hall, Alicia (2014). Bridging scholarship and practice in community music. Conference proceedings. International Society of Music Education, Community Music Activity Commission.
2013
de Banffy-Hall, Alicia (2013). Fresh Eyes on Music: lessons for community music and music education. Sounding Board.
2012
de Banffy-Hall, Alicia (2012). Leaving a Learning Legacy. University of Chester: Forschungsprojekt über den Einfluss der Arbeit mit Künstlern auf Lehramtsstudenten im Schulpraktikum.
2005
Banffy, Alicia (2005). Blick nach Berlin: Umfrage zum Einfluss der Educationarbeit der Berliner Philharmoniker auf die pädagogische Arbeit anderer Orchester in Deutschland. Das Orchester, Schott.
2003
Banffy, Alicia und Haller, Selena (2003). Dokumentation Kindermusical das 1ste im TheaterSpielhaus München.
"Üben und Musizieren", 05/2017 by Peter Röbke
"socialnet", Das Netz für die Sozialwirtschaft, by Dr. Ulrike Gerdiken
"Die Tonkunst", Heft III 2018, Page 310, by Raika Simone Maier
"Diskussion Musikpädagogik", Heft 77, by Prof. Dr. Theo Harthog
"Diskussion Musikpädagogik" Heft 79, Page 63, by Elisabeth Danecker
"Orff-Schulwerk heute 99", Winter 2018, Page 91 - 92, by Michel Widmer
Hill, Burkhard und de Banffy-Hall, Alicia (2017). Warum Community Music in Deutschland? Warum München als Pilotprojekt? In: Burkhard Hill und Alicia de Banffy-Hall (Hrsg.)‚ Community Music – Internationale und deutsche Perspektiven‘, Waxmann.
de Banffy-Hall, Alicia (2017). Community Music in Deutschland heute – eine Verortung. In:
Burkhard Hill und Alicia de Banffy-Hall (Hrsg.) (2017)‚ Community Music – Internationale und deutsche Perspektiven‘, Waxmann.
de Banffy-Hall, Alicia (2017). Musik für alle - Community Music und Partizipation. In: Partizipation - Mein Part zählt. Bundesakadmie für musikalische Jugendbildung Trossingen.
de Banffy-Hall, Alicia; Higgins, Lee; Kellmeyer, Thalia (2017). Community Music meets Stadttheater. In: Heart of the City II - Recherchen zum Stadttheater der Zukunft. Arbeitsbuch 26, Theater der Zeit.
de Banffy-Hall, Alicia und Voelchert, Matthias (Hrsg.) (2017). Die Dokumentation - Community Music Conference Munich. DVD, FamilyLab.
Yerichuk, D.; de Banffy-Hall, A.; Coffman, D.; Cooper, N.; Deane, K.; Johnston, T.; Kleber, M.; Shiobara, M.; Willingham, L.; Veblen, K. (2017). Policy Directions for Community Music: Eight National Perspectives. In: Cohen, Mary (Ed.) (2017) Innovation and Change in Community Music Proceedings of the XV International Seminar of the ISME Commission on Community Music Activity.
2016
de Banffy-Hall, Alicia (2016). Developing community music in Germany: The journey to this journal issue’, International Journal of Community Music, 9: 1, pp. 99–114.
de Banffy-Hall, Alicia; Hill, Burkhard; Harthog, Theo (2016). Editorial. International Journal of Community Music, 9: 1 pp. 3 - 5.
Hill, Burkhard and de Banffy-Hall, Alicia (Hrsg.) (2016). Special Issue Community Music in Germany. International Journal of Community Music, Intellect.
2015
de Banffy-Hall, Alicia (2015). Action Research as a method in researching Community Music. In: Die Kunst, über Kulturelle Bildung zu forschen. Kopaed Verlag.
Available also on kubi online here: https://www.kubi-online.de/artikel/action-research-as-a-method-researching-community-music
Offen für alle - was ist eigentlich Community Music? An interview with me by Klaus Härtel about Community Music in Germany, published in the magazine "Clarino".
de Banffy-Hall, Alicia (2015). Bridging Scholarship and Practice in Community Music through Action Research. In: Cohen, Mary (Ed.) (2015) Listening to the World: Experiencing and Connecting the Knowledge from Community MusicProceedings from the International Society for Music Education (ISME) 2014 Seminar of the Commission for Community Music Activity.
2014
de Banffy-Hall, Alicia (2014). Bridging scholarship and practice in community music. Conference proceedings. International Society of Music Education, Community Music Activity Commission.
2013
de Banffy-Hall, Alicia (2013). Fresh Eyes on Music: lessons for community music and music education. Sounding Board.
2012
de Banffy-Hall, Alicia (2012). Leaving a Learning Legacy. University of Chester: Forschungsprojekt über den Einfluss der Arbeit mit Künstlern auf Lehramtsstudenten im Schulpraktikum.
2005
Banffy, Alicia (2005). Blick nach Berlin: Umfrage zum Einfluss der Educationarbeit der Berliner Philharmoniker auf die pädagogische Arbeit anderer Orchester in Deutschland. Das Orchester, Schott.
2003
Banffy, Alicia und Haller, Selena (2003). Dokumentation Kindermusical das 1ste im TheaterSpielhaus München.